PrzyjaznyPsychiatra

Psychiatra Bydgoszcz | Leczenie depresji Bydgoszcz
Leczenie depresji w Bydgoszczy

Leczenie depresji Bydgoszcz

Coraz częściej spotykać można niepokojące doniesienia o wzroście zachorowań na depresję. Tymczasem wciąż jeszcze część osób uważa depresję po prostu za głęboki smutek i nie przywiązuje dużej wagi do diagnostyki i leczenia. Warto zdobywać nowe informacje na ten temat, ponieważ depresja jest przypadłością, która może dotknąć nas samych bądź naszych najbliższych.

Czym tak naprawdę jest depresja?

Zacznijmy od tego, że jest to choroba posiadająca ściśle określone kryteria diagnostyczne. Nie jest to tylko przewlekły smutek - lista objawów jest długa i dopiero stwierdzenie występowania części z nich oraz ocena nasilenia pozwalają na postawienie trafnej diagnozy. Choć należy pozostawić to specjalistom, to jednak każdy może zapoznać się z nimi i samemu wstępnie ocenić stan swój czy bliskiej osoby. Uwagę zwrócić powinny przede wszystkim takie objawy jak: obniżenie nastroju, poczucie beznadziejności, problemy ze snem, brak poczucia przyjemności i radości życia, spadek zainteresowań i ogólnej aktywności życiowej, lęk oraz charakterystyczne myśli depresyjne. Jeśli utrzymują się one przez dłuższy czas, warto umówić się na wizytę u psychiatry. Pomoże on w rozpoznaniu problemu, określi jego intensywność i dobierze najlepszy sposób leczenia, by szybko i skutecznie pomóc.

Im szybciej rozpocznie się leczenie depresji, tym szybciej możemy liczyć na pierwsze efekty.

Skoro bowiem wiadomo już, że depresja jest chorobą i wymaga pomocy specjalistów, nie ma sensu męczyć się z nią dłużej, niż jest to konieczne. Możemy porównać leczenie depresji do problemów z zębem: wszystko zaczyna się od delikatnych sygnałów, które dość często bagatelizujemy. Następnie pojawia się ból zęba - i to już oznaka, której nie możemy zlekceważyć. Jeśli nie umówimy się na wizytę do dentysty może się okazać, że ząb wymaga leczenia kanałowego, które jest droższe i bardziej kłopotliwe. Leczenie depresji również wymaga skorzystania z pomocy, więc nie należy odkładać decyzji na później, gdyż stadium choroby może wymagać nawet hospitalizacji. Nieleczona depresja może być przyczyną poważnych konsekwencji, w tym nawet samobójstwa. Nie warto zatem ryzykować - jeśli ktoś z osób w Państwa otoczeniu nie może samodzielnie podjąć decyzji, warto wyjaśnić, że samo leczenie depresji przyniesie ulgę oraz nie jest niczym tak strasznym, jak może się wydawać.

Podstawą leczenia jest farmakoterapia, czyli zażywanie specjalnych środków przeciwdepresyjnych.

Ze względu na panujące stereotypy bardzo często spotkać można duży opór przed ich zażywaniem. Od razu nasuwa się bowiem obraz leków zmieniających osobowość, otępiających czy prowadzących stopniowo do coraz głębszego uzależnienia. Skąd wynika taka krzywdząca opinia? Przede wszystkim z nieznajomości dokładnego mechanizmu działania leków przeciwdepresyjnych. Dobry psychiatra wyjaśni, na czym polega ich działanie i pomoże w pokonaniu wątpliwości związanych z ich zażywaniem. Już same leki przynoszą sporą ulgę pacjentom, choć należy być przygotowanym na to, że dopiero po ok. miesiącu pojawiają się pierwsze efekty farmakoterapii - stąd tak ważna jest systematyczność i jednocześnie wiedza, by nie dochodziło do przerywania zażywania leków.

Same lekarstwa to jednak nie wszystko - nie dysponujemy uniwersalną "pigułką szczęścia", która pozwoli na rozwiązanie wszystkich problemów. Pomocna może być natomiast psychoterapia - za pomocą odpowiednich oddziaływań psychoterapeuta pomaga swoim pacjentom w zrozumieniu przyczyn depresji oraz poprawie jakości ich życia. Podczas rozmowy ze specjalistą określany jest zakres pomocy i jej formy: zarówno psychoterapia indywidualna, jak i grupowa mają wielu zwolenników.

Jeśli chodzi o leczenie depresji, Bydgoszcz w niczym nie ustępuje pod tym względem większym miastom.

Ponieważ w procesie leczenia najważniejszy jest dobry kontakt pomiędzy pacjentem a psychiatrą i psychologiem, wybór specjalisty powinien opierać się na zaufaniu. Gdzie zatem podjąć leczenie depresji? Bydgoszcz, ale również Inowrocław to tereny naszego działania. Oferujemy pomoc psychiatryczną i psychologiczną w leczeniu depresji zarówno dzieci, jak i dorosłych. Bydgoszcz to duża miejscowość, jednak i tutaj wiele osób ma problem ze zgłoszeniem się do specjalisty z powodu obaw przed rozpoznaniem i oceną. Nasz gabinet na pierwszym miejscu stawia pomoc pacjentom oraz ich komfort, a także poczucie bezpieczeństwa: dyskrecja na najwyższym poziomie sprawia, że bez obaw mogą Państwo skorzystać z naszych usług. Dokładamy wszelkich starań, by Bydgoszcz mogła cieszyć się renomą miejscowości z najlepszą pomocą psychologiczną i psychiatryczną. Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zakresem usług; w naszym gabinecie oferujemy bowiem nie tylko leczenie depresji - Bydgoszcz, ul. Czerkaska 32/6-7 to adres naszej placówki.

JESTEŚMY TUTAJ

Bydgoszcz

BYDGOSZCZ
ul. Czerkaska 32/6-7